پاتوق بچه شیعه ها 2

صفای قدم بر وبچه های شیعه

پاتوق بچه شیعه ها 2

صفای قدم بر وبچه های شیعه

باید ازخودتان شروع کنید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
پیوندها

دور دوران (به یاد پدرم)

سه شنبه, ۸ بهمن ۱۳۹۲، ۰۶:۳۸ ق.ظ
بسم الله الرحمن الرحیم

فاطمه روی میز غذا خوری غلت می زند، سریع متکا را میکشم زیر سرش تا راحت بخوابد.با هر غلت خوردن فاطمه چرتم پاره می شود.

 به سمت مشهد می رویم .دخترم فاطمه که  یک ساله است از کوپه قطار می ترسد. آوردم سالن غذا خوری تا آرام بگیرد.حالا روی میز خوابش برده. مواظبم که با این همه غلت زدن از روی میز نیفتد. راستی چطور می شود آدم این همه خواب آلوده باشد و در عین حال این همه هشیار!

هوا سرد است، کمرم درد گرفته و خیلی خسته ام ولی تا صبح بخاطر فاطمه بیدار می مانم .آخر من بابای فاطمه هستم.

و پدرم بابای من بود.

سالها قبل بخاطر حادثه ای دستهایم تا مچ  سوخته بود،بعد از پانسمان  هنوز خیلی سوزش داشت به همه التماس می کردم دستهایم را فوت کنند تا شاید کمتر بسوزد. زن همسایه دائم فوت می کرد.بابا هم گاهی. دانه های اشکش را می دیدم که بر گونه هایش می لغزید. اشک در چشمانش حلقه می زد، قطره می شد، جاری می گشت، می لغزید و می گذشت.

کمتر توانتسیم آنگونه که باید با هم بنشینیم و صمیمانه گپ بزنیم اما می دانم او هم حاضر بوده شبهای زیادی را بالای سر من بیدار بماند و با هر غلت زدنم چرتش پاره شود.

نمی دانم چند بار اشکهایش روی آن گونه ها به خاطر من لغزیده است ،گونه هایی که این اواخر دیگر چروک شده بود و شاید این چروک ها رد پای اشکهایی بود که سالهای سال بر آن لغزیده بود.




چند روز قبل ایشان مرحوم شدند برای شادی روحشان لطفا فاتحه ای قرائت فرمایید
از شما و همه دوستانی که اظهار لطف کردند و زحمت کشیدندسپاسگذارم

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ
الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمینَ *  الرَّحْمنِ الرَّحیم  * مالِکِ یَوْمِ الدِّینِ    
 إِیَّاکَ نَعْبُدُ وَ إِیَّاکَ نَسْتَعینُ * اهْدِنَا الصِّراطَ الْمُسْتَقیمَ
 صِراطَ الَّذینَ أَنْعَمْتَ عَلَیْهِمْ غَیْرِ الْمَغْضُوبِ عَلَیْهِمْ وَ لاَ الضَّالِّینَ


  • علی حسنوند

نظرات  (۴۰)



خیلی دلم براشون تنگ شده...

پاسخ:
پاسخ:
امام جعفر صادق علیه‌السلام :

"ما یَمنَعُ اَحَدَکُم اِذا دَخَل عَلَیهِ غَمٌّ مِن غُمُومِ الدُّنیا اَن یَتَوَضَّاَ ثُمَّ یَدخُلَ مَسجِدَهُ وَ یَرکَعَ رَکعَتَینِ فَیَدعُوَ اللّه فیهِما؟ اَما سَمِعتَ اللّه یَقُولُ: «وَاستَعینوا بِالصَّبرِ وَ الصَّلاةِ»؟"
"چه چیز مانع مى شود که هر گاه بر یکى از شما غم و اندوه دنیایى رسید، وضو بگیرد و به سجده گاه خود رود و دو رکعت نماز بگزارد و در آن دعا کند؟ مگر نشنیده‌اى که خداوند مى فرماید: «از صبر و نماز مدد بگیرید»؟"
"تفسیر عیاشى، جلد 1،صفحه 59،ح 39
انا لله و انا الیه راجعون
اللهم اغفر للمومنین و المومنات
سلام ..
خدا رحمتشون کنه !
تسلیت میگم

پاسخ:
پاسخ:
سلام
ممنون
محفوظ باشید
  • مهنافاطمی
  • سلام علیکم
    انا لله و انا الیه راجعون
    انشاالله خدا ایشان را رحمت کند و به شما صبر عطا کند
    تسلیت میگم خدمتتون
    و بدونید به خاطر حقی که بر گردن ما دارید ما نیز در دعاها و مناجاتمون ایشون رو شریک قرار میدیم
    انشاالله که مورد رحمت و عنایت الهی باشند و همنشین حضرت ابا عبدالله قرار گیرند
    التماس دعا
    یاعلی

    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام
    سپاسگذارم
    خدا به شما و خانوادتان سلامتی عطا کند
    حاجی جون سلام
    یادته چند سال پیش بهت گفتم که با پدرم بحثم شده،دعوا،قهر و....!؟ گفتم دیگه فکرنکنم برگشت وصلحی بینمون باشه و...!؟
    یادته نشستی و نصیحت کردی و صحبت کردی برام راجب حق پدر وجایگاه پدر و...؟!.........همچون آبی روی آتیش، خشم وناراحتی هامو ازبین بردی!...2روز مرخصی گرفتم و رفتم سراغش،،، پیداش کردم و دستاشو بوسیدم(برای اولین بار!) از دلش درآوردم و برگشتم،شکرخدا از اون موقع تا حالا شدیم 2تا رفیق،2تا رفیق واقعی،خیلی جوریم باهم، بیشتر قدرش رو میدونم وسعی میکنم بیشتر احترامش رو داشته باشم........و البته خیرات معنوی ومادیشو هم به وضوح تو زندگیم دیدم و میبینم
    خواستم یادت بیارم، لطفیتو که میلیاردها میلیارد برام ارزش داشت "دوست بودن با پدر" اینو خالصانه میگم: از شما آموختم
    خداوند به واسطه این لطفت پدرتون رو غریق رحمت کند!إن شاءالله!

    پاسخ:
    پاسخ: سلام
    خدا رو شکر
    ممنون .خدا به شما و پدرت و بقیه خانواده سلامتی و عمر با عزت بده
  • طلبه امروز طلبه فردا

  • خدا همه ما رو بیامرزه...
  • خواهر کوچکتر شما
  • سلام
    تسلیت عرض میکنم خدمتتون.انشاالله با انبیا و صلحا محشور باشند.
    التماس دعا.یاعلی
    سلام
    طبق معمول بردل نشست
    سلام

    خدا بیامرزه...

    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام
    ممنون.سربلند باشید
    انتظارش انتظارم سیر کرد
    آنکه می خواهد بیاید دیر کرد
    تا به کی در انتظارش دیده بر در دوختن ؟
    آمدن … رفتن … ندیدن … سوختن …
    ------
    بروزم
  • آیا شود که من هم شهید شوم
  • در روزگاری که manها از اسپایدر تا زورو شده اند ایده آل بچه ها یادم میاید چند مرد بودند که خرق عادتشان برای ما نماز شب های بی آلایششان بود!خوش به حالشان!اینظور موقع ها به بی غیرتی خودم می گریم! چقدر دلم میخواست یک نفر باشد تا دمی بیاسایم در سایه ی گوش هایی که به من میسپرد!من همشنوا میخواستم نه هم کلام
    افسوس!
    التماس دعا
    یا علی
    سلام
    خیلی ناراحت شدم از شنیدن این خبر
    انشاالله ائمه هم نشین بشن
    خدابه شما و بازماندگان هم صبر جمیل عطا کته
    سلام
    یه سوال تووبلاگم طرح کردم بیاین و جواب بدین
    منتظر جوابتون هستم

    تسلیت میگم
    سلام
    خدا تو این مصیبت بهتون اجر بده
    نماز وحشت رو خوندم
    اون شب واقعا خسته بودم. آخه روزای آخر پایانامم ه و از صبح تا شب باید آزمایش کنم و بنویسم و ... اما به دلیل حقی که به گردنمون دارید دلم نیومد بی نماز بخوابم...
    با اهل بیت محشور شن ان شا الله

    پاسخ:
    پاسخ: سلام
    خدا خیرتون بده
    ممنون
    چقدر سادگی این پدرها به دلمان می چسبد،ای کاش روزی فرزندانمان از سادگی ما هم بگویند روحشان شاد
    منهم ارتحال بزرگوار پدرتونو تسلیت عرض کردم؛ نمیدونم چرا اینجا ثبت نشده!!
    بهر حال امیدوارم تمامی پدرانی که سر به تیره تراب گذاشتند و همچنین نازنین پدر شما را خداوند یا موالیانشان محشور فرماید وهر پدری هم که در قید حیات است طول عمر با عافیت داشته باشد وسایه اش بر سر اولادش باشد.

    پاسخ:
    پاسخ: ممنون از لطفتون
    خدا اموات شما و همه مومنین رو بیامرزه
    سلام خدا بیامرزه انشالله
    عجب دیداری با خدا داشت ... در کمال ارامش... خدا بیامرزه.... خدا مارم بیامرزه بحق محمد و ال محمد
    سلام
    تا حالا فقط وبلاگتونو می خواندم بدون اینکه نظر بذارم. ولی بخاطر حقی که دارین دلم نیومد حداقل آرزوی مغفرت و محشوری با ائمه را برای ایشان طلب نکنم.
    خدا رحمتشون کنه و با ائمه محشور کند
    سلام.
    خدا رحمتشون کنه.
    ایکاش در ایمیلی که فرستاده بودین اسمشون رو مینوشتین. برای نماز لیله الدفن.

    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام ممنون
    میخواستم بنویسم یادم رفت
    البته برای نماز لیله الدفن اسم دقیق لازم نیست و همین که فرد خاصی در نظرتان باشد کفایت میکند مثلا پدر حسنوند.یا پدر فلانی و...
    درپناه حق
    سلام
    تسلیت میگم انشاءالله با ائمه و اولیاء الهی محشور شوند و برای شما از درگاه باری تعالی صبر مسئلت دارم..
    ما را هم دعا...
    یا حق
  • همکلاسی قدیمی
  • بسم الله مجراها و مرساها
    سلام علیکم بما صبرتم
    خدا رحمتشون کنه ...
    من هم فاتحه خوندم براشون...
    انشالله که قبول بشه.

    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام
    ممنون.خدا خیرتون بده
    با عرض سلام و احترام
    تسلیت بنده را هم پذیرا باشید!
    التماس دعا

    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام
    متشکرم.عاقبت به خیر بشید
    محتاجم به دعای خیرتون
    سلام پسرعمه عزیز!خدا رحمتشون کنه

    پاسخ:
    پاسخ: سلام
    خدا رفتگان شما رو هم بیامرزه
  • بیشتر بدانیم
  • سلام
    خدایش بیامرزد
    فاتحه ای دادیم، اگر قبول باشد
    در ضمن وبلاگ جالبی داری، لینکت کردم امیدوارم این ارتباط دائمی و دوطرفه باشه
    موفق و موید باشید

    پاسخ:
    پاسخ: سلام ممنونم
    عاقبت به خیر بشی ان شاء الله
    سلام
    قبلا فقط بهتون سز میزدم و از مطالبتون استفاده میبردم ولی نظر نمیدادم...

    به هر حال این واقعه رو تسلیت میگم امیدوارم خداوند به شما و خانواده صبر بده.
    خودمم فعلا داغدار پدربزرگ و داییم هستم
    .
    .
    .
    رنج آوردگاهی است که انسان را از غیر خدا،جدا میکند

    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام
    ممنون
    عرض تسلیت
    ان شاء الله سر سفره امام حسین مهمان باشند
  • راحله عسکر
  • تسلیت میگم
    خدا رحمتشون کنه و با انبیا وصلحا محشور بشوند.
    انشاالله

    پاسخ:
    پاسخ:
    ان شاء الله
    خدا رفتگان شما را رو هم بیامرزه
  • آیا شود که من هم شهید شوم ؟
  • سلام میگن دعای مومن درحق برادرش مستجابه پس خیلی التماس دعا

    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام
    ان شاء الله خدا بهترین ها رو براتون مقدر کنه
    محتاجم به دعای خیرتون
    تو را آرزو نخواهم کرد هیچ وقت

    تو را لحظه ای خواهم پذیرفت که خودت بیایی

    با دل خود ، نه با آرزوی من

  • انجمن جلال آل احمد
  • سلام.
    با این مطالب به‌روزم:

    - آشوب اکراین، شبیه فتنه 88 +عکس
    - چرا حمایت از سوریّه؟ +عکس
    و...
  • بیشتر بدانیم
  • سلام
    با مطلب "آب و برق مجانی سال 57" به روزم
    http://www.bishtarbedanim.ir/post/83
    منتظر حضورتان هستم
    یا حق
    خدا رحمت کنه، إن شاالله همنشین مولا علی(علیه السلام) باشند

    پاسخ:
    پاسخ:
    ممنون خدا خیرتون بده
  • شرمنده اهل بیت(ع)
  • سلام.تسلیت میگم.خداوند بهتون صبر بده،روحشان شاد...

    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام
    ممنون
    خدا اموات شما و همه مومنین رو بیامرزه
  • سید احسان موسی کاظمی
  • سلام علیکم
    درد از دست دادن پدر غم بزرگیست. خداوند به شما صبر و به ایشان رحمت عنایت نماید.
    التماس دعا

    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام علیکم ورحمه الله
    خدا به شما و خانوادتون خیر دنیا و آخرت بده
    تسلیت واژه کوچکی است در برابر این غم بزرگ
    بدینوسیله مصیبت وارده را به شما تسلیت و همچنین رحمت واسعه الهی برای آن مرحوم و طول عمر و سلامتی برای شما و سایر بازماندگان مسئلت دارم

    پاسخ:
    پاسخ:
    سپاسگذارم
    خدابه شما و خانوادتون سلامتی و عاقبت به خیری عطا مند
    واقعا متاسف شدم خدا بیامرزه

    پاسخ:
    پاسخ:
    ممنون.خدا رفتگان شما رو هم بیامرزه
    سلام و عرض تسلیت فراوان ,از صمیم قلب متاثر شدم و ارزوی مغفرت دارم براشون که از طریق شخصیت شما میشه به روح والای ایشون پی برد.
    خدایش بیامرزاد

    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام
    خدا رفتگان شما رو بیامرزه
    سلام ضمن تسلیت مجدد با افتخار لینک شدید.
    من درد بی پدری را سالهاست که با خود همراه داشتم.
    و اکنون علی جان مرا در غم بابای مهربانت شریک بدان.
    آن زمان که خبر را شنیدم عمیقا متاثر شدم و لحظاتی خود را به جایت نشاندم.
    اگرچه رنج و غم تو بیش از اینها بوده ولی صبر نعمتی است که خداوند پاداش آنرا تضمین نموده است. (والله یحب الصابرین)
    والسلام

    پاسخ:
    پاسخ: سلام
    خیلی ممنون
    خدا خیرتون بده
    ایشالله خدا به شما و خانوادتون سلامتی بده
    خدا رحمتشون کنه
    تسلیت میگم

    [پاسخ:
    خدا رفتگان شما رو هم بیامرزه
    ممنون از محبتتون
    برایشان طلب آمورزش دارم واز خداوند میخواهم ایشان رابا صالحان محشور دارد. آمین یا رب العالمین


    پاسخ:
    پاسخ:
    سپاس
    خدا رفتگان شما را هم غریق رحمت کند

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی