پاتوق بچه شیعه ها 2

صفای قدم بر وبچه های شیعه

پاتوق بچه شیعه ها 2

صفای قدم بر وبچه های شیعه

باید ازخودتان شروع کنید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
پیوندها

۵۹ مطلب در آبان ۱۳۹۲ ثبت شده است

۳۰
آبان

سلامتی همه برو بچه های با حال بسیجی صلوات بلند ختم کنید !

آره والا !


  • علی حسنوند
۲۹
آبان
بسم الله الرحمن الرحیم

شاید شما هم مواجه شده باشید با افرادی که از نظر روحی بیش از اندازه تاکید دارن به اینکه اعمالشون ناقصه وگناه کردن و تصورشون اینه که قطعا مورد عذاب الهی واقع میشن .

 در طرف مقابل افرادی که به شدت روی رحمت الهی تکیه میکنن و تصورشون اینه که رحمت الهی قطعا شامل حالشون میشه و لازم نیست خیلی نگران باشن، وجود دارن.

اما واقعا حالت روحی ما چطور باید باشه ؟ کدوم طرف درسته؟

بیشتر رحمت الهی رو به خودمون تلقین کنیم یاگناهامون  و ناقص بودن اعمال و اخلاص نداشتن و... رو به خودمون گوشزد کنیم؟




این بحثی بسیار مهم و دقیق در بحث رشد اخلاقی و معنوی و تربیت دینی است که در دین با عنوان بحث خوف و رجا مطرح شده.

اگر خوف ما زیاد باشه باعث نا امیدی ما از رحمت الهی خواهد شد   حتی در برخی موارد ممکنه فرد از تلاش برای کسب رضای الهی هم دست برداره و از طرفی رجا و امید به تنهایی و بدون خوف هم میتونه باعث بیخیالی و بی مبالاتی در کارها بشه و فرد به راحتی به خودش اجازه گناه بده

امام صادق علیه السلام به نقل از پدر بزرگوارش فرموده است : انّه لیس من عبد مؤمن إلّا و فى قلبه نوران : نور خیفة و نور رجاء ، لو وزن هذا ، لم یزد على هذا ولو وزن هذا ، لم یزد على هذا

 در قلب هر مؤمن ، دو نور وجود دارد : نورى از ترس و نورى از رجا ، که اگر با هم در ترازو نهاده شوند ، هیچ کدام از دیگرى بیشتر نخواهد بود


البته افرادی که از این حالت تعادل خارج شده اند باید  متناسب با حالت روحی خود طرفی را که در درون خود ضیف تر می بینند تاکید و تلقین وتفکر و مطالعه  کنن تا حالت تعادل برگرده و مسیر رشدشون هموار بشه.

وبه قول lمحققی

خوف ، داروى غفلت است و رجا ، معالج یأس ، باید دید که کدام یک از این دو بیمارى ، بر قلب عارض شده است تا داروى مناسبش استعمال شود.

علی حسنوند

منبع :http://shia-patogh.blogfa.com/

  • علی حسنوند
۲۹
آبان
شبهه:

آیا ما حق داریم در زمان غیبت به کسی بگوییم نائب امام زمان علیه السلام و یا بگوییم ولی امر مسلیمن؟

پاسخ:

وقتی گفته می شود ولی فقیه نائب امام عصر (عج) است، طبیعتا منظور نیابت عامه است نه خاصه! نیابت خاص ویژه چهار نائب امام عصر در زمان غیبت صغری است ولی در حال حاضر این اصطلاح به معنای نیابت عامه است که اجازه آن را خود ائمه صادر کرده اند. نیابت عامه داشتن ولی فقیه از امام عصر (عج) به معنی قداست داشتن آن فرد نیست بلکه این جایگاه است که قداست دارد.


به عبارت بهتر، رهبری یک شخصیت حقیقی دارد و یک شخصیت حقوقی، وقتی ما می گوییم رهبری علی زمان است؛ یعنی ایشان در جایگاه رهبری امت اسلامی قرار دارند و باید تبعیت تام از ایشان داشته باشیم و این هرگز به معنی یکی کردن شخصیت فردی ایشان با مقام بی بدیل امیرالمومنین علیه السلام نیست. و اصلا کسی هم چنین چیزی به فکرش خطور نمی کند مگر برخی سیاه دلانی که سعی می کنند، برچسب «غلو» را به مردم  ایران بچسبانند .

در دوره خود آقا امیرالمومنین علیه السلام نیز ایشان بارها از مردم خواستند کلام و دستورات فرمانداران و حاکمان منصوب از طرف خودشان را بپذیرند و تخطی نکنند و این هرگز به معنی یکی کردن مقام مالک اشتر و امام علی علیه السلام نبوده و نیست و نخواهد بود.

حضرت امام (ره) نیز بر اینکه ولی فقیه ولی امر مسلمین است و صلاحیت ولایت بر مسلمین را دارد تاکید دارند:« عقل و نقل با هم متحدند در اینکه والی باید عالم به قوانین و عادل در میان مردم و در اجرای احکام باشد. بنابراین امر حکومت به عهده ی فقیه عادل نهاده می شود و هم اوست که صلاحیت ولایت مسلمین را دارد». (منبع)البیع، ج 2، ص 465

البته در نوع تبعیت از امام معصوم و ولی فقیه تفاوت هایی به لحاظ حقوقی و جایگاهی وجود دارد، از جمله اینکه؛ اینجا ولی فقیه تا زمانی حکمش نافذ است که خبرگان ملت وی را عزل نکرده باشند (به دلیل گناه یا عدم کفایت وتوانایی) و  دیگر اینکه حکم ولی فقیه در اموری که به مصلحت اجنماع و امت اسلامی مربوط است نافذ است و ایشان در امور فردی حکمی صادر نمی کنند. در حالیکه ولی معصوم در هر حوزه ای که امر کند، امرش لازم الاتباع است.


  • علی حسنوند
۲۹
آبان

عکس مربوط به دهه اول محرم امسال

روی سربند این نوجوان نوشته بود رقیه بنت الحسین



عکس مربوط به همین روزها. بالای عکس نوشته الی جهنم.


  • علی حسنوند
۲۶
آبان

چند ساعت قطع برق و هزاران جرم و جنایت و تجاوز
در 28 سپتامبر 2003 اهالی برخی شهر‌های ایتالیا 9 ساعت در خاموشی به سر بردند و تکان‌دهنده‌ترین حوادث زندگی‌شان را تجربه کردند. در همین سال ساکنان ژنو هم شاهد چنین اتفاقاتی بودند و به دنبال 3 ساعت خاموشی تجربیات هولناکی را از سر گذراندند. غارت از فروشگاه‌ها، تعرض و هرج و مرج اتفاقاتی است که در اروپا و آمریکای شمالی با قطعی برق رخ داده است. با توجه به متصف بودن فرهنگ غرب به نظم و ترتیب و امنیت، چیزی که در طی دهه ها تبلیغات، رسانه های غرب آن را همچون چماقی بر سر ملت های شرق کوبیده اند؛ بررسی چرایی چنین اتفاقاتی بسیار جالب توجه خواهد بود.

خاموشی 1977 در نیویورک، یک سند تاریخی برای رسوایی نظم غربی

ساعت 21 و 34 دقیقه 13 جولای سال 1977 جریان برق شهر نیویورک قطع شد و بخش بزرگی از این شهر در تاریکی فرو رفت. وسعت غارت به حدی بود که پلیس بیش از سه هزار غارتگر را دستگیر کرد. این رویداد پر معنا مدتها از لحاظ کشف علل و اسباب تحت بررسی جامعه شناسان بود که چرا در نیمه دوم قرن 20 و در شهر نیویورک که مقر سازمان ملل است چنین قانون شکنی روی داده بود. این وضعیت، تمدن و قانونمندی بشر معاصر را زیر سئوال برد.

سیزده جولای 1977 ؛ نیویورک در خاموشی فرو رفت

توجیهی که برای این اتفاق ساخته شد این بود که رکود اقتصادی زمینه چنین چیزی را فراهم کرده است. در آن سال ها آمریکا با رکود اقتصادی بزرگی دست به گریبان بود و بر تعداد بیکاران افزوده شده بود. همین امر دست مایه توجیه عدم کارایی راهکارهای ایجاد و نهادینه سازی نظم در دنیای غرب شد. ادامه غارت اموال عمومی شهر در ساعات روز و روشنایی حاصل از آن به صورت دلیل محکمی بر این توجیه ارائه شد.


غارت اموال عمومی در یک شبانه روز بی وقفه ادامه یافت.

آمریکا بر اساس استانداردهای جهانی بزرگترین مصرف کننده برق در جهان است که بیش از یک سوم برقی که در جهان تولید می شود در آمریکا استفاده می شود. میانگین برق مصرفی برای مصرف کنندگان در آمریکا 12900 کیلووات در ساعت است. از مجموع 14 تریلیون کیلووات برق که در جهان تولید می شود، آمریکا حدود 9/3 تریلیون کیلووات برق مصرف می کند که این کشور را از نظر مصرف سرانه در رتبه نهم در جهان قرار داده است.
هر چیزی که از اندک ارزشی برخوردار بود غارت می شد.

این مصرف عمده گاهی باعث ایجاد مشکلاتی در شبکه تولید و توزیع برق این کشور می شود که علاوه بر نتایج اقتصادی به عنوان نموداری از ماهیت فرهنگ غرب نیز عمل می کند. طی دهه های گذشته آمریکا با چندین خاموشی عمده مواجه بوده است. نیویورک در سال 1965 شاهد خاموشی بود. بیش از 8 میلیون نفر در آنتاریوکانادا و 50 میلیون آمریکایی شاهد خاموشی قطع برق بودند و هر بار علاوه بر مشکلات اقتصادی پدیده بسیار جالب توجهی نیز در کنار این قطعی برق رخ داده و آن کشتار و تجاوز و غارتی است که در سطح حیرت آوری روی می دهد. در واقع با برداشته شدن کنترل بیرونی، از کار افتادن دوربین های مدار بسته، از فعالیت افتادن آژیرهای اعلام خطر و سیستم های مخابره خودکار به پلیس، هیچ کنترل درونی در فرد وجود ندارد که او را از دست یازیدن به یک بی نظمی بزرگ همچون قتل، غارت، دزدی و یا تجاوز به عنف بازدارد.

دارایی بیش از 1600 فروشگاه توسط آمریکایی ها چپاول شد.

یقینا اکثریت قریب باتفاق خوانندگان مقاله حاضر، در ایران نیز به کرات قطع برق در شهر و دیار خود را تجربه کرده اند. و باز یقینا تعداد بسیار بسیار محدودی از ایشان خواهند توانست تصاویری برای ما توصیف کنند که یاد آور اتفاقاتی باشد که در شهرهای بزرگ آمریکا هنگام قطع برق روی داده است. جست و جوی نگارندگان برای یافتن گزارشی از غارت مغازه های یک شهر، قتل ده ها نفر، تجاوز به صدها زن و دختر و بازداشت هزاران نفر در پی چند ساعت قطع برق در کشور راه به جایی نبرد.


آمریکایی ها بیش از 1000 ناحیه شهر را به عمد آتش زدند.

نیویورک در آتش می سوخت (لینک دانلود)
تعالیم اسلام توانسته است کنترل های درونی بسیار کارایی را در افراد ایجاد کند و بدین ترتیب امنیت و نظم، در هر سطحی که هست، در اثر عدم وجود و یا عدم کارکرد عوامل خارجی حفظ شده و دچار کمترین مشکل می شود که بارزترین آن تنها ایجاد ترافیک و راهبندان است و یقینا در ایران کسی در شرایط عادی به محض قطع برق، جان و مال و ناموس خود را در خطر حمله و غارت عده‌ای که تا دقایقی قبل منظم ترین مردم جهان خوانده می شدند؛ نمی بیند!


روز بعد از خاموشی. برخی از مناطق نیویورک یادآور شهرهای جنگ زده بود.

بارها شاهد آن بوده ایم که اطلاعات قطعی برق در کشورمان از طریق رسانه‌ها و سایت وزارت نیرو در اختیار همه قرار می گیرد. این در حالیست که در کشور‌های غربی این اطلاعات جزء اطلاعات محرمانه و سری طبقه بندی می‌شود! زیرا که قطعی برق در شهر‌های این کشورها به ویژه شهر‌های بزرگ و پر جمعیتی همچون نیویورک مساوی است با خشونت، غارت، قتل، آتش افروزی عمدی و ناامنی گسترده. به همین دلیل هرگز زمان قطعی برق اعلام نمی‌شود تا بزهکاران نتوانند برای کارهای مجرمانه برنامه ریزی کنند. با این توصیف پرونده خونین یکی از خاموشی های عمده در تاریخ آمریکا را مرور می کنیم:
 
بیش از 3600 نفر در یک شب توسط پلیس دستگیر شدند.  

نیویورک، سیزده جولای 1977، واقعیت نظم غرب

سیزده جولای 1977: بر اثر اصابت صاعقه در خط انتقال برق 9 میلیون نفر سکنه نیویورک 25 ساعت در بی برقی ماندند؛ در آن زمان غارت های گسترده ای در نیویورک صورت گرفت و چندین ساعت قطعی برق شرایط مناسبی را برای هنجار شکنان و بزهکاران فراهم کرد به طوری که بیش از 3500 نفر در یک شب، دستگیر شده و بدین ترتیب بزرگ‌ ترین بازداشت تاریخ آمریکا را رقم زدند. در حالی که بازداشتگاه‌ها پر شده بود، غارت، تجاوز و تعرض و انتقامگیری‌ های خونین ادامه داشت و شهروندان با کمال تعجب گروه ‌های مسلحی را می‌ دیدند که با پرسه در شهر، اموالی را که غارتگران ربوده بودند را به یغما می‌بردند.
آمریکایی ها در آن شب از هیچ چیز نگذشتند.

غارتگرانی هم که سلاح گرم در اختیار نداشتند با چاقو و حتی مشت و لگد دست به دزدی می‌زدند. این اتفاق مجروحان زیادی را روانه بیمارستان کرد که حال بسیاری از آنها وخیم بود. مراکز درمانی از نظر شلوغی دست کمی از بازداشتگاه‌ها نداشت و این شلوغی بی‌سابقه باعث شد برخی از بیماران قابل درمان نیز جان خود را از دست بدهند. این خاموشی چند ساعته 300 میلیون دلار خسارت بر جای گذاشت و هفته‌نامه تایم صفحه نخست خود را به این حادثه اختصاص داد و نوشت: قتل، اوباشگری و نابودی 31 محله، نیویورک را با بحران مالی رو به رو کرده است. بیش از 1600 فروشگاه غارت شد و آمریکایی ها بیش از 1000 ناحیه شهر را به آتش کشیدند. فرودگاه کندی به مدت 8 ساعت بسته شد و نقل و انتقال در شهر به تعلیق درآمد. ده ها قتل و صدها تجاوز گزارش شد و در نهایت این آشفتگی شرم آور به صورت سندی دال بر بی‌اعتباری نظم غربی در تاریخ باقی ماند.
خاموشی 13 جولای نیویورک، در تاریخ ماند.

خبر کامل همراه با منابع و ماخذ را در صفحه زیر مطالعه کنید

لینک مقاله از سایت مشرق (کلیک کنید)

  • علی حسنوند
۲۶
آبان

بسم الله الرحمن الرحیم

گروه مهندسی به نام گروه مداحی مشغول کار طراحی سایت هستند

قبول کردند که برای اعضای گروه پاتوق بچه شیعه ها که سایت مذهبی دارن سایت کاملا مجانی طراحی کنند

البته هاست و دامین رو خودتون باید تهیه کنید

آدرس سایتشون

http://www.madahi.net/#services

در صورت مراجعه بفرمایید از گروه پاتوق بچه شیعه ها هستید

  • علی حسنوند
۲۶
آبان

بسم الله الرحمن الرحیم

گروه مهندسی به نام گروه مداحی مشغول کار طراحی سایت هستند

قبول کردند که برای اعضای گروه پاتوق بچه شیعه ها که سایت مذهبی دارن سایت کاملا مجانی طراحی کنند

البته هاست و دامین رو خودتون باید تهیه کنید

آدرس سایتشون

http://www.madahi.net/#services

در صورت مراجعه بفرمایید از گروه پاتوق بچه شیعه ها هستید

  • علی حسنوند
۲۶
آبان

بسم الله الرحمن الرحیم

گروه مهندسی به نام گروه مداحی مشغول کار طراحی سایت هستند

قبول کردند که برای اعضای گروه پاتوق بچه شیعه ها که سایت مذهبی دارن سایت کاملا مجانی طراحی کنند

البته هاست و دامین رو خودتون باید تهیه کنید

آدرس سایتشون

http://www.madahi.net/#services

در صورت مراجعه بفرمایید از گروه پاتوق بچه شیعه ها هستید

  • علی حسنوند
۲۶
آبان
  • علی حسنوند
۲۵
آبان

سلام
بنده در زمینه مشاوره و روانشناسی مدرک دانشگاهی وفعالیت حرفه ای دارم  با توجه به مطالعات دینی و مذهبی هم که دارم به طور تلفیقی با این رویکرد در این زمینه هم میتونم در خدمت دوستان خوبم باشم
در صورت تمایل با این ایمیل در ارتباط باشید:
parastoo_pos1985@yahoo.com
 فوق لیسانس رشته مشاوره  از دانشگاه علامه
در حیطه های تحصیلی وارتباطات بین فردی، مباحث تربیتی و....
در حال حاضردر دفاتر مشاوره هم فعالیت دارم



  • علی حسنوند